1616182123_unnamed1111.jpg

Utworzono dnia: 2021-02-15 19:56:37

SZANOWNI PACJENCI !!!

UWAGA!!!  KOMUNIKAT!!!
AKTUALIZACJA

INFORMACJA O ZMIANIE STANDARDU ORGANIZACYJNEGO
UDZIELANIA TELEPORADY W NZOZ SALUS (POZ)

W związku z treścią rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 marca 2021 r. zmieniającego
rozporządzenie w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki
zdrowotnej, od dnia 16.03.2021 r. w NZOZ SALUS w Mielcu będzie obowiązywał nowy standard
organizacyjny udzielania teleporad w POZ. 
 

ZMIANY W DZIAŁALNOŚCI PRZYCHODNI

W ZWIĄZKU Z EPIDEMIĄ SARS COV-2

Szanowni Pacjenci:
W związku z trwającą epidemią SARS CoV-2 i zgodnie z wytycznymi Ministra Zdrowia oraz konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny rodzinnej z dnia 14.08.2020 r. dostosowaliśmy zasady
udzielania świadczeń w Przychodni Rodzinnej NZOZ SALUS. Poniżej prezentujemy listę nowych zasad, które funkcjonują w naszej placówce:
 

ZASADY UDZIELANIA TELEPORAD

W NZOZ SALUS W MIELCU 

 

STANDARD ORGANIZACYJNY UDZIELANIA TELEPORAD W PODSTAWOWEJ OPIECE ZDROWOTNEJ

W przychodni NZOZ SALUS w Mielcu TELEPORADY udzielane są na warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 12.08.2020 r. (Dz.U. 2020 poz. 1395 z późn. zm.)
 
TELEPORADY

 1. Teleporady realizowane są przede wszystkim w formie rozmowy telefonicznej. Pacjent zgłasza chęć konsultacji telefonicznej lub wizyty w gabinecie pod numerem rejestracji: 

~  17 586 26 62

~  17 586 31 33

~  +48 574 485 227

~  +48 574 485 193

2. Teleporady, o ile to możliwe realizowane są w dniu zgłoszenia się pacjenta, przy czym:

 a)  nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do przychodni za pośrednictwem systemu łączności – telefonu lub osobistego, albo

 b)  w późniejszym niż określony w pkt a) pierwszym terminie ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

3. Pracownik recepcji jest upoważniony przez Kierownika placówki do zebrania krótkiego wywiadu epidemiologicznego w kierunku występowania objawów infekcji dróg oddechowych. Pacjent zobowiązany jest do udzielenia prawdziwych informacji, o które zapyta pracownik podczas rejestracji.

4. Pacjent zostanie poinformowany, o której godzinie powinien się skontaktować z lekarzem. W sytuacji kiedy lekarz sam oddzwania do pacjenta na podstawie listy pacjentów zgłoszonych wcześniej, należy przyjąć margines czasowy kontaktu +/- 60 min.

5. O przyjęciu w gabinecie pacjenta z objawami infekcji decyduje lekarz po odbyciu najpierw teleporady. Dopiero wówczas zostaje ustalony dokładny czas wizyty oraz miejsce jej realizacji: gabinet czy wizyta domowa.

6. Pacjent z nagłym bólem lub nagłym, ciężkim pogorszeniem stanu zdrowia (po wykluczeniu infekcji) winien być przyjmowany w trybie bezpośredniego kontaktu.

7. Porady dla pacjentów z pozytywnym wynikiem PCR-SarsCov2 będący w izolacji domowej oraz pacjentów będących w kwarantannie udzielane są przede wszystkim w formie teleporad, a w przypadku konieczności udzielenia świadczenia w bezpośrednim kontakcie z pacjentem wizyta realizowana jest wyłącznie w domu pacjenta.

8. W sytuacji gdy pracownik przychodni podejmie trzykrotnie w odstępach minimum 5 minut nieskuteczną próbę nawiązania kontaktu na wskazany przez pacjenta numer telefonu wówczas status wizyty w systemie informatycznym zostanie określony jako „niezgłoszenie się pacjenta na wizytę”. W takim przypadku, pacjent powinien skontaktować się z placówką i dokonać powtórnej rejestracji.

9. Podczas teleporady lekarz weryfikuje tożsamość pacjenta na podstawie danych wskazanych w dokumentacji pacjenta i deklaracji wyboru.

10. Fakt realizacji świadczenia w formie teleporad zostaje odnotowany w dokumentacji medycznej.

11. Lekarz udzielający teleporady zobowiązany jest do poinformowania pacjenta, że na podstawie badania podmiotowego i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej pacjenta konieczne staje się badanie w bezpośrednim kontakcie. Wówczas ustalony zostaje konkretny termin wizyty.
 

12. W związku z dużą liczbą osób próbujących się dodzwonić do rejestracji lekarzy rodzinnych, czas oczekiwania na połączenie z rejestracją może się bardzo wydłużyć.

KAŻDY PACJENT ZGŁASZAJĄCY SIĘ DO PRZYCHODNI ZOBOWIĄZANY JEST DO POSIADANIA MASECZKI ZAKRYWAJĄCEJ NOS I USTA ORAZ DO DEZYNFEKCJI RĄK ZARAZ PO WEJŚCIU DO PRZYCHODNI!!!

 

INSTRUKCJA DOTYCZĄCE REALIZACJI E-RECEPT, E-SKIEROWAŃ, E-ZLECEŃ NA WYROBY MEDYCZNE, SKIEROWAŃ NA BADANIA LABORATORYJNE I OBRAZOWE.

E-recepta

a. Pacjent telefonicznie lub osobiście w przychodni, samodzielnie lub poprzez upoważnionego przedstawiciela zgłasza personelowi obsługującemu recepcję jakich stałych leków potrzebuje.

b. Personel obsługujący recepcję weryfikuje tożsamość pacjenta na podstawie danych wskazanych w dokumentacji pacjenta i deklaracji wyboru.

c. Po potwierdzeniu tożsamości i zarejestrowaniu pacjenta zostaje przez pracownika przychodni wygenerowana e-recepta i w postaci 4-cyfrowego kodu przekazana pacjentowi lub upoważnionemu przedstawicielowi. Kod dostępu Pacjent może także otrzymać w następującej formie:

  Ø e-mailem (na adres e-mail pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako dokument zawierający kod kreskowy, który pacjent okazuje w aptece,

  Ø SMS-em (na numer telefonu pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu recepty i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje w aptece wraz ze swoim numerem PESEL,

  Ø w postaci wydruku (na żądanie pacjenta lub gdy pacjent nie podał e-maila ani numeru telefonu w Internetowym Koncie Pacjenta lub gdy pacjent nie posiada Internetowego Konta Pacjenta).

Więcej informacji nt. e-recept znajduje się na stronie internetowej: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta
 

E-skierowanie

a. Pacjent telefonicznie lub osobiście w przychodni, samodzielnie lub poprzez upoważnionego przedstawiciela zgłasza personelowi obsługującemu recepcję, że potrzebuje skierowania na leczenie specjalistyczne lub do szpitala.

b. Personel obsługujący recepcję weryfikuje tożsamość pacjenta na podstawie danych wskazanych w dokumentacji pacjenta i deklaracji wyboru i ustala termin teleporady lub wizyty w gabinecie.

c. Podczas konsultacji lekarskiej w gabinecie lub teleporady pacjent może otrzymać e-skierowanie na leczenie specjalistyczne lub do szpitala. Jeśli wystawienie e-skierowania odbywa się w trakcie teleporady lekarz potwierdza tożsamość pacjenta i ustala zasadność wystawienia takiego skierowania. Po wygenerowaniu w systemie e-skierowania pacjentowi przekazywany jest 4-cyfrowy kod dostępu i/lub drukuje skierowanie w wersji papierowej*. Kod dostępu Pacjent może także otrzymać w następującej formie:

  Ø e-mailem (na adres e-mail pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako dokument zawierający kod kreskowy, który pacjent okazuje podczas rejestracji na wizytę. Pacjent może także podać 4-cyfrowy kod dostępu (znajdujący się na skierowaniu) i swój numer PESEL,

  Ø SMS-em (na numer telefonu pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu e-skierowania i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje podczas rejestracji na wizytę wraz ze swoim numerem PESEL,

  Ø w postaci wydruku (na żądanie pacjenta, gdy pacjent nie podał e-maila ani numeru telefonu w Internetowym Koncie Pacjenta lub gdy pacjent nie posiada Internetowego Konta Pacjenta), który pacjent okazuje podczas rejestracji na wizytę.

  Ø *W razie potrzeby e-skierowanie w wersji papierowej jest do odebrania w recepcji. 

Więcej informacji nt. e-skierowań znajduje się na stronie internetowej: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie

E-zlecenie na wyroby medyczne

a. Pacjent telefonicznie lub osobiście w przychodni, samodzielnie lub poprzez upoważnionego przedstawiciela zgłasza personelowi obsługującemu recepcję, że potrzebuje zlecenia na wyroby medyczne.

b. Personel obsługujący recepcję weryfikuje tożsamość pacjenta na podstawie danych wskazanych w dokumentacji pacjenta i deklaracji wyboru i ustala termin teleporady lub wizyty w gabinecie.

c. Wystawienie e-zlecenia na wyroby medyczne po raz pierwszy dla danego pacjenta winno się odbyć po osobistym zbadaniu pacjenta i ustaleniu przesłanek do wystawienia takiego zlecenia. Wygenerowane w systemie zlecenie zostaje wydrukowane, opieczętowane przez lekarza wystawiającego i przekazane pacjentowi lub jego upoważnionemu przedstawicielowi.

d. Wystawienie e-zlecenia na wyroby medyczne po raz kolejny może odbywać się w trakcie teleporady. Wówczas po wygenerowaniu w systemie e-zlecenia zostaje sporządzony wydruk potwierdzony pieczęcią lekarza i takie zlecenie jest do odbioru w recepcji.

Zlecanie badań dodatkowych – laboratoryjnych i obrazowych

Badania laboratoryjne, mikrobiologiczne i obrazowe wykonywane są u podwykonawców, (z którymi NZOZ SALUS w Mielcu posiada zawarte umowy) realizowane są na podstawie ich wewnętrznych zasad bezpieczeństwa.
Diagnostyka laboratoryjna (badania analityczne i mikrobiologiczne)

Ø Szpital Specjalistyczny im. Edmunda Biernackiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 22

Rejestracja: (17) 780 02 32
Szczegóły strona internetowa: www.szpital.mielec.pl zakładka LABORATORIA 
Ø Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Diagnostyka - Laboratorium Medyczne (Analityczne) DIAGNOSTYKA SP. Z O.O., 39-400 Tarnobrzeg, ul. Szpitalna 11
Szczegóły strona internetowa: www.diag.pl
 
PUNKT POBRAŃ – 39-300 Mielec, ul. Wolności 23B, tel. 663 682 755
Punkt pobrań materiałów do badań czynny od pn.-pt.: 07:00-10:00
 
PUNKT POBRAŃ (PUNKT WYMAZOWY) – 39-00 Mielec, ul. Botaniczna 1, tel. 798 052 661
pn. - pt.: 07:15 - 11:00
pn. - pt. UWAGI: W godzinach 10:00 -11:00 punkt dedykowany wyłącznie pobraniom wymazów z nosa, gardła i nosogardzieli

 

PUNKT POBRAŃ – 39-00 Mielec, ul. Staszica 28, tel. 663 680 904
Punkt pobrań materiałów do badań czynny od pn.-pt.: 07:00-10:00
 
PUNKT POBRAŃ – 39-00 Mielec, ul. Biernackiego 4b, tel. 663 682 451
Punkt pobrań materiałów do badań czynny od pn.-pt.: 07:00-10:00
 
PUNKT POBRAŃ – 39-00 Mielec ul. Księdza Piotra Skargi 7/60 tel. 663 681 252
Punkt pobrań materiałów do badań czynny
pn. - pt.: 07:00-10:00 oraz sb.: 07:00-10:00
 

Diagnostyka obrazowa (realizacja badań RTG ogólno-diagnostycznych)

Ø NZOZ „CEFIS” Dagmara Bardowska Sp. z o.o.

Rejestracja: (17) 788 18 94 e-mail: cefis@cefis.pl
Szczegóły strona internetowa: www.cefis.pl zakładka PRACOWNIA RTG
 
Ø Specjalistyczny im. Edmunda Biernackiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 22
Rejestracja: (17) 780 02 14
Szczegóły strona internetowa: www.szpital.mielec.pl zakładka PRACOWNIE
 

Diagnostyka USG (badania ultrasonograficzne)

Ø NZOZ MED SON w Mielcu, ul. Wolności 27C

Rejestracja: (17) 788 50 61
Szczegóły strona internetowa: www.medson.mielec.pl
 
Ø Szpital Specjalistyczny im. Edmunda Biernackiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 22
Rejestracja: (17) 780 02 13
Szczegóły strona internetowa: www.szpital.mielec.pl zakładka PRACOWNIE
 

E-ZLA

Elektroniczne zwolnienie lekarskie (e-ZLA) przesyłane jest automatycznie do systemu ZUS oraz na profil Platformy Usług Elektronicznych płatnika składek. Lekarz zobowiązany jest do przekazania wydruku e-ZLA:
  Ø W przypadku, w którym pracodawca nie posiada profilu na PUE. Jednocześnie zasadnym jest poinformowanie Pacjenta o konieczności dostarczenia zwolnienia lekarskiego do pracodawcy w ciągu 7 dni.
  Ø W przypadku, gdy Pacjent żąda przekazania wydruku wystawionego e-ZLA. Lekarz informuje Pacjenta o możliwości odbioru zwolnienia lekarskiego.

Internetowe Konto Pacjenta – zachęcamy pacjentów do zakładania internetowych kont pacjenta (w skrócie IKP) – jak to zrobić?

a. Załóż profil zaufany - Możesz to zrobić albo przez internet, albo w urzędzie, np. w urzędzie skarbowym, oddziale NFZ lub ZUS. Profil zaufany to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwisz urzędowe sprawy przez internet.

b. Zaloguj się do IKP na stronie pacjent.gov.pl - teraz możesz użyć profilu zaufanego i zobaczyć swoje e-recepty, e-skierowania, upoważnić kogoś do wglądu w Twoje Internetowe Konto Pacjenta na przykład po to, by odbierał e-recepty i sprawdzał terminy wizyt. Możesz też ustalić w jaki sposób e-recepta do Ciebie dotrze – sms’em czy mailem.

c. Więcej informacji na stronie pacjent.gov.pl w zakładce INTERNETOWE KONTO PACJENTA.

 

Zasady bezpieczeństwa pacjentów przebywających w poczekalni:

 

1. Na wizytę pacjent powinien zgłosić się maksymalnie 10 minut wcześniej. Nie ma sensu przychodzenia wcześniej.

2. Na wizytę pacjent powinien przyjść bez osoby towarzyszącej – wyjątek stanowią osoby ze szczególnymi potrzebami (niesamodzielne).

3. Zaraz po wejściu do placówki pacjent powinien zdezynfekować ręce.

4. W placówce obowiązuje nakaz noszenia maseczek ochronnych .

5. Podczas rejestracji pacjenci oraz personel medyczny powinni zrachować bezpieczny dystans od – minimum 1,5 m.

6. Podczas pobytu w placówce pacjenci powinni dostosować się do instrukcji lekarza i personelu. W razie kaszlu lub potrzeby kichnięcia, zasłonić twarz chusteczką higieniczną, po czym wyrzuć ją do kosza, a dłonie ponownie zdezynfekować.

Zastosowanie wszelkich niezbędnych procedur i zaleceń przez NZOZ SALUS, pozwala na zachowanie ciągłości w świadczeniu usług oraz na zapewnienie pomocy najbardziej potrzebującym pacjentom. Działania podejmowane w związku z SARS-CoV-2 wpływają nie tylko na obecną pracę lekarzy i personelu medycznego, niemedycznego, ale mogą mieć też znaczenie dla stabilizacji funkcjonowania przychodni  w przyszłości.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste lekarza/pielęgniarki/personelu rejestracji lub innych osób oraz naruszające przepisy powszechnie obowiązujące. Jeżeli w ramach TELEPORADY lekarz/pielęgniarka/ stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki ma prawo przerwać rozmowę.

LEK. MED. ANTONI DRELICHARZ

KIEROWNIK

NZOZ SALUS w Mielcu

 

powrót